Elektronik İmza Başvurusu Nasıl Yapılır?
ADIM 1: PORTALE GİRİŞ
https://portal.kamusm.gov.tr/bp/meb.goadresinden Şekil-1'deki Başvuru Portalı giriş ekranına ulaşılır.
Şekil 1- Başvuru Portalı Giriş Ekranı
Yukarıda yer alan ekrandaki bilgilere aşağıdaki bilgileri girilir.
- Resimdeki Yazıyı Giriniz: Üstteki resimdeki yazılar girilir.
- Kimlik No: Başvuru yapacak olan Başvuru Sahibinin T.C. Kimlik numarası girilir.
- Ad, Soyad, Doğum Yeri, Doğum Tarihi: Başvuru yapacak olan kişinin bilgileri girilir.
Not : T.C. Kimlik numarası, Ad, Soyad, Doğum Yeri ve Doğum Tarihi bilgilerinin mutlaka Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde yer alanbilgileri ile aynı olması gerekmektedir.
ADIM 2: BAŞVURU FORMUNUN DOLDURULMASI
Giriş Ekranındaki tüm alanlar doğru girildiğinde ve Başvuru Sahibinin daha önceden, başvuru yaptığı kurumdan sertifikası yok ise aşağıdaki başvuru formu gelecektir. ( Şekil 2 ) Yanında (*) olan alanlar doldurulması zorunlu alanlardır.
Şekil 2 - Başvuru Formu
OTOMATİK GELEN VERİLER
- T.C. Kimlik numarası, Ad, Soyad, Doğum Yeri, Doğum Tarihi ve Kurum Sicil No bilgileri giriş ekranında girdiğimiz bilgilerdir ve başvuru formundan değiştirilememektedir.
- Kurum Adı Başvuru Sahibinin Milli EğitimBakanlığındaki Kurum Yetkilisine bağlı olarak otomatik gelmektedir. Kurum bilginiz hatalı ise, kurumunuzdaki MEBBİS Yöneticileri ile iletişime geçiniz.
BAŞVURU FORMUNDAKİ İLGİLİ ALANLARA GİRİLECEK VERİLER
- Kart Okuyucu Tipi: Mini Kart Okuyucu
- Sertifika Süresi: 3 Yıl
NOT:Daha önceden elektronik sertifikası olanlar aşağıda yer alan sebeplerden birini seçecektir.
- Yenileme: Mevcut sertifikasının bitiş tarihi, yeni sertifikasının başlangıç tarihi olacak şekilde yeni başvuru yapılır.
- Kayıp Çalıntı: Geçerli olan sertifikası iptal edilerek yeni sertifika başvurusu yapılır.
- Diğer: Mevcut sertifikasına ek olarak yeni bir sertifika başvurusu yapılır.
- Güvenlik Sözcüğü: Sertifika alındıktan sonra bireysel işlemlere (https://nesbireysel.kamusm.gov.tr) giriş yaparken kullanılacak güvenlik sözcüğüdür.
- Çalıştığı Birim: Başvuru Sahibinin çalıştığı birimin adı yazılır.
- Unvan: Başvuru Sahibinin kurumdaki unvanı yazılır.
- Kurum / Birim Adresi: Başvuru Sahibinin çalıştığı kurumun açık adresi yazılır.
- Posta Kodu alanına da kurumun posta kodu yazılır. Posta Kodu 5 karakter olmalıdır.
- İl ve ilçe: Başvuru Sahibinin çalıştığı kurumun il ve ilçesi seçilir.
- Eposta: Başvuru Sahibinin e-posta adresi yazılır
- İş telefonu: Başvuru Sahibinin iş telefonu girilir. Dahili alanına Başvuru Sahibinin dahili numarası girilir. Bu alan zorunlu değildir, isteğe bağlı olarak girilebilir.
- Cep telefonu alanına Başvuru Sahibinin cep telefonu numarası girilir. Cep telefonu numarasının mutlaka doğru olması gerekmektedir çünkü formun onaylanması için bir sonraki adımda bu numaraya gelen SMS Onay Kodunun girilmesi gerekmektedir.
- Ev Telefonu alanına Başvuru Sahibinin ev telefonu numarası girilir, bu alan zorunlu değildir, isteğe bağlı olarak girilebilir.
- Mobil Operatör Tipi: Cep telefonunuza hizmet aldığınız operatör firması seçilir.
- Bilgi kanalı: Sertifika üretildikten sonra Başvuru Sahibine ulaşılmak istenildiğinde hangi iletişim yöntemiyle ulaşılacağını belirler. Eposta seçilirse sadece eposta ile ulaşılır. SMS seçilirse sadece SMS ile ulaşılır. Her ikisi (E-posta+SMS)’de seçilirse eposta ve SMS ile ulaşılır.
Tüm alanlar belirtilen biçimde doldurulduktan sonra “Form Onayla” butonuna basılır.
ADIM 3: SMS ONAY KODUNUN GİRİLMESİ
Form onaylandıktan sonra SMS Onay Kodu gönderim ekranı
(Şekil 3) görüntülenecektir. Başvuru formunu doldururken Cep Telefonu alanına girdiğimiz Cep Telefonu numarası görüntülenir. Gönder butonuna basıldığında ekranda görüntülenen cep telefonu numarasına SMS Onay Kodu gider.
Şekil 3 - SMS Onay Kodu Gönderim Ekranı
ADIM 4: SMS DOĞRULAMA KODU
SMS Onay Kodu giriş ekranındaki SMS Doğrulama Kodu alanına cep telefonuna gelen SMS Onay Kodu girilir ve Tamam butonuna basılır. ( Şekil 4 )
Şekil 4 - SMS Doğrulama Kodu
SMS Onay Kodu doğru girildiğinde Başvuru Formu ve Sertifika Sahibi Taahhütnamesi İmzalama Yönteminin Belirlenmesi sayfasına ulaşılır.
ADIM 5: ISLAK İMZALI BAŞVURU ARA YÜZÜ
Başvuru Sahibinin Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden alınmış geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası yoksa Islak İmzalı Başvuru butonuna
( Şekil 5 ) basarak Islak İmzalı Başvuru Ara yüzüne ulaşır.
Şekil 5 - Islak İmzalı Başvuru Ara Yüzü
Başvuru Formunu Aç
( Şekil 6 ) butonuna basılarak Başvuru Formu PDF haline getirilir ve bilgisayara kaydedilir. Aynı anda da Başvuru Sahibinin cep telefonuna Kurum Yetkilisi hakkında bilgi içeren bilgilendirme mesajı gelir.
Şekil 6 - Başvuru Formunu Aç
Kişi bilgisayara kaydettiği başvuru formunun çıktısını alıp imzalayarak kurum yetkilisine teslim eder.
Şekil 7 - PDF 'e Dönüştürülmüş Başvuru Formu
Detaylı olarak anlatıldığı yardım dokümanına ulaşmak için
tıklayınız.