
29 Şubat 2016 12:29
MEBİM 147, okumak isteyenlerin sesi oldu
"MEBİM 147" aracılığıyla 4 yılda yaklaşık 6 milyon 500 bin geçerli başvuru cevaplandı. Bu çağrıların yüzde 91´i bilgi edinme, yüzde 4´ü talep, yüzde 4´ü ihbar-şikayet ve yüzde 1´i de görüş-öneri başlıklarında oldu.
Okula gönderilmediği iddiasıyla iletişim merkezini arayan öğrencilerin başvuruları, incelenmek üzere il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerine iletildi ve 351 öğrencinin eğitim öğretim hayatına devam etmesi sağlandı.
MEBİM 147´ye başvurarak okula gönderilmediğini belirten fakat yaşça örgün eğitim dışına çıkmış olduğu tespit edilen 6 bin kişi de verilen bilgi ve yönlendirmeler sayesinde eğitim öğretime kazandırıldı.
Aramaların yüzde 95’ine cevap veren merkez, araştırma ve inceleme gerektiren yüzde 5’lik başvuruları da merkez ve taşra teşkilatı birimlerine yönlendirdi.
Yaklaşık 5 milyon 300 bin aramada sorular görüşme anında cevaplandırıldı. "MEBİM 147" aracılığıyla öğretmen ve yöneticilerin personel işlemleriyle ilgili 351 bin başvuru da sonuçlandırıldı.
"MEBİM 147", eğitim ana başlığında 4 yılda 3 milyon 662 bin 4 kez açık öğretim lisesi ve ortaokulu, 322 bin 606 kez öğretmen atama ve yer değiştirmeleri, 207 bin 165 kez yeni orta öğretime geçiş sistemi ile ilgili arandı. Bu hat, 131 bin 202 kez ortaöğretim kurumları yönetmeliği, 106 bin 428 kez seviye belirleme sınavı, 104 bin 353 kez ÖSYM işlemleri, 91 bin 158 kez 4+4+4 eğitim sistemi, 86 bin 125 kez lise nakilleri, 76 bin 947 kez resmi tatiller, 71 bin 476 kez ilköğretim kurumları yönetmeliği için aranarak bilgi alındı.
Eğitim ve öğretim desteği kapsamında 65 bin, ehliyet sınavlarına ilişkin 80 bin, dershane dönüşüm sürecine ilişkin 12 bin arama da yanıtlandı. Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG) hakkında merkeze 550 bin çağrı geldi.
"MEBİM 147" asılsız ihbar ve şikayetlerin önüne geçiyor
İletişim Merkezi´ne iletilen ihbar ve şikayetler titizlikle inceleniyor. "MEBİM 147" asılsız iddiaların önüne geçmek için vatandaşlardan, mevzuat gereği iddialarını somut delillere dayandırmasını istiyor, soyut ve genel nitelikteki ihbar ve şikayetler dikkate alınmıyor. Asılsız şikayet başvurularının en aza indirilmesi için işletilen bu süreçte başvuranların yüzde 58´inin şikayetinden veya ihbarından vazgeçtiği ya da görüşmeyi kendi isteğiyle sonlandırdığı görülüyor.
Bütün aramaların yüzde 4’ünü oluşturan ihbar ve şikayetlerin sadece yüzde 1,4´ü başvuranlar tarafından somut delillere dayandırılabildi. MEBİM 147´ye başvuranlara en geç 3 iş günü içerisinde yanıt veriliyor.
MEBİM 147, uluslararası yeterliliğe sahip bağımsız araştırma firması tarafından "2015 Vatandaş Memnuniyet Araştırması"nda memnuniyet oranı yüzde 86,8 olarak gösterildi. MEBİM 147, bu değerlendirmeyle kamu sektör ortalamasının üstünde faaliyet gösteren bir kurum olarak görüldü.
Güncel Haberler
YKS VE LGS ADAYLARI İÇİN 30 BİNDEN FAZLA "TERCİH DANIŞMANLIĞI BİRİMİ" OLUŞTURULDU
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezî sınava ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) giren öğrencilerin [...]
03 Temmuz 2025 12:03
BÜTÇE YÖNETİMİNDE DİJİTALLEŞME VE YAPAY ZEKÂ DESTEĞİ
Millî Eğitim Bakanlığı bütçe süreçlerini dijital platformlarla hızlandırıyor, yapay zekâ destekli projelerle kamu [...]
03 Temmuz 2025 12:28
"GÜÇLENMEK: BAĞIMLILIKTAN ESENLİĞE" BÜLTENİ YAYIMLANDI
Bağımlılıkla mücadelede farkındalık oluşturmak ve toplumsal bilinç düzeyini artırmak amacıyla hazırlanan "Güçlenmek: [...]
02 Temmuz 2025 13:06
BAKAN TEKİN, GİRESUN'DA İL EĞİTİM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI'NA KATILDI
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Valilik Toplantı Salonu'nda düzenlenen İl Eğitim Değerlendirme Toplantısı'na katıldı, [...]
27 Haziran 2025 15:27