
23 Eylül 2019 09:00
Bakanlığımız 2023 Eğitim Vizyonu'nda belirlenecek sınıf düzeylerinde herhangi bir notlandırma olmaksızın 'Öğrenci Başarı İzleme Araştırması' yapılmasını hedef olarak koymuştu. Bakanlığımız bu kapsamda 2019 yılı Nisan ayında 81 ilde 4., 7. ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri dersleri ile ilgili öğrenci başarı izleme araştırması yaptı. Katılan öğrenci sayısı ve araştırmanın ölçeği açısından Türkiye'de yapılan en geniş çaplı izleme çalışması gerçekleştirildi.
Bakanlığımız 4. Sınıflar düzeyindeki araştırmanın değerlendirme raporunu 'Türkçe-Matematik-Fen Bilimleri Öğrenci Başarı İzleme Araştırması (TMF-ÖBA)-I: 2019 4.sınıf Seviyesi' başlığı ile yayımladı. 4. Sınıf seviyesinde araştırmaya devlet ve özel öğretim kurumlarında öğrenciler katıldı. Araştırmanın Türkçe alt testine 112 bin 465 öğrenci, Matematik alt testine 112 bin 322 öğrenci ve Fen Bilimleri alt testine 111 bin 742 öğrenci katıldı.
Yürütücülüğünü Bakan Yardımcımız Mahmut Özer'in yaptığı Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları serisinin dokuzuncu raporu Dr. H. Eren Suna, Dr. Hande Tanberkan, Emine Eroğlu ve Ümare Altun tarafından hazırlandı.
Güncel Haberler
BAKAN TEKİN, KKTC'DE DÜZENLENEN TEKNOFEST'TE ÖĞRENCİLERLE BİR ARAYA GELDİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde düzenlenen TEKNOFEST KKTC 2025'te gençlerle buluştu, Millî [...]
03 Mayıs 2025 20:24
BAKAN TEKİN, "HUTBE OKUMA YARIŞMASI" TÜRKİYE FİNALİ'NDE GENÇ HATİPLERLE BİR ARAYA GELDİ
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Genç Hatipler Hutbe Okuma Yarışması'nın 2025 Türkiye Finali, Bakan [...]
02 Mayıs 2025 15:54
BAKAN TEKİN, GİLMAN DURUKAN ORTAOKULUNU ZİYARET ETTİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul'a gerçekleştirdiği ziyaret kapsamında Büyükçekmece'de Gilman Durukan Ortaokulunu [...]
02 Mayıs 2025 12:08
BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN "KARİYER GELİŞİMLERİNİN İNCELENMESİ ARAŞTIRMASI" SONUÇLANDI
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce Türkiye genelindeki BİLSEM'lerde eğitim alan öğrencilerle [...]
03 Mayıs 2025 12:09