
14 Ekim 2021 10:19
Okul yönetimi ve öğretmenler; bedensel ve hafif düzey zihinsel engelli, otizm ve down sendromlu öğrencileriyle sıfır atığa yönelik projeler geliştiriyor.
"Özel" öğrenciler, çevre dostu çalışmalarıyla örnek oluyor
Konaklama ve seyahat hizmetleri, yiyecek ve içecek hizmetleri ile matbaa atölyesi alanlarına sahip okul, el sanatları teknolojisi ve tarım alanında yürüttüğü çalışmalarla sıfır atıkta ön plana çıkıyor.
Çay posası saksıya dönüşüyor
Okulun sıfır atık kapsamında birçok çalışması bulunuyor. Son yapılan "Çay posanı getir 5'lik saksını götür" kampanyası ise çok ilgi gördü.
Çay posası, kahverengi atıklardan olduğu için kompost makinesinde verimli şekilde değerlendiriliyor. Ayrıca velilerden çöpe atacakları plastik kutuları okula getirmeleri isteniyor. Bu plastikler farklı materyallerle süslenip kalemlik, saksı gibi eşyalara dönüştürerek yeniden kullanıma sunuluyor. Böylece atık yeniden kullanılabilecek bir ürün olarak değerlendiriliyor.
Koyun yünüyle toprağın verimi artıyor
Öğretmen ve öğrenciler, okulun tarım atölyesi sayesinde okuldaki kompost makineleriyle topraklarını kendileri üretiyor.
Okulun Tarım Atölyesi Öğretmeni Selda İlgar Bayram "Millî Eğitim Bakanımız Mahmut Özer, okulumuzu ziyaretinde görüp beğenmişti. Bakanımız tarafından bu proje daha da yaygınlaştırıldı. Bu makinede mutfaktan çıkan asitsiz gıda atıkları, mantar üretiminden sonra çıkan kompost toprak atığı, bahçemizden çıkan çim gibi yeşil atıklar, çay posası, yumurta kabuğu gibi atıklarla toprağımızı değerlendiriyoruz. Ürettiğimiz toprak tarım alanımız için oldukça verimli oluyor." değerlendirmesini yaptı.
Sıfır atık alanında farklı çalışmaları da değerlendirdiklerini aktaran Bayram, şunları anlattı: "Koyun yününün toprağın verimini artırmasıyla ilgili Ar-Ge çalışması devam eden bir projeyi de kompost makinemizde denemek istedik. Komposttaki karışıma bir miktarda koyun yünü ilave ettik ve güzel bir sonuç aldık. Koyun yünündeki organik maddelerin çokluğu ve su tutma kapasitesinin diğer materyallere göre 3,5 kat daha fazla olması nedeniyle bitkiler daha az su istiyor. Bu sayede su tasarrufu sağlanmasını da amaçlıyoruz. Toprağımızda koyun yününü de kullanmaya devam edeceğiz."
Okulda öğrencilerin geri dönüşüm hakkında öğrendikleriyle ailelerine ve çevrelerine örnek olduğunu dile getiren Bayram, "Çocuklar tarım alanında bitki ve toprakla çalışarak rehabilite oluyor. Velilerimizden de olumlu geri dönüşler alıyoruz." dedi.
Öğrenci velileri de çocuklarının ince motor becerilerini geliştirdiği için uygulamadan memnun.
Güncel Haberler
BAKAN YUSUF TEKİN, "MUHARREM AYI LOKMA SOFRASI"NDA GENÇLERLE BULUŞTU
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul Adile Sultan Kasrı Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulunda düzenlenen "Genç Canlarımızla [...]
05 Temmuz 2025 07:29
BAKAN TEKİN, CUMHURBAŞKANLIĞI EĞİTİM VE ÖĞRETİM POLİTİKALARI KURULU ÜYELERİ İLE BİR ARAYA GELDİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu üyeleriyle bir araya geldi.
04 Temmuz 2025 21:47
ÖĞRETMENLER İÇİN YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ EĞİTİM REHBERİ HAZIRLANDI
Öğretmenlerin yapay zekâ araçlarını sınıf içi uygulamalarda etkin kullanabilmesi amacıyla "Yapay Zekâ ve Eğitim: Öğretmenler [...]
05 Temmuz 2025 12:14
BİLSEM BİREYSEL DEĞERLENDİRME SONUÇLARI AÇIKLANDI
2024-2025 eğitim öğretim yılı Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) öğrenci tanılama ve yerleştirme süreci kapsamında [...]
04 Temmuz 2025 16:00