
03 Ekim 2018 11:52
Konuşmasında okul yöneticilerinin “idare” değil “yönetişim” yapması gerektiğine dikkat çeken Bakan Selçuk, lider algısının önemine işaret etti ve sözlerine şöyle devam etti:
“Okul liderliğine, okulun orkestra şefliği olarak bakıyoruz. Dünya çapında isim yapmış orkestra şeflerine bakın, bunların hepsinin ortak özelliği ‘kontrol’ kelimesinde yatıyor. Çok büyük ustalar orkestrayı yönetirken elinde batonu bile tutmazlar; yani kontrol etmezler. Hatta öyle bir Alman şef var. Kollarını kavuşturuyor ve sadece mimikleri ile orkestrayı yönetiyor. Bunu babaannem de yapardı. Sadece mimikleriyle evdeki bütün harekâtı yönetirdi. Yani sağ kaşını kaldırırsa, çık dışarı demekti. Parmağını kaldırırsa, kolonya getir demekti. Bunun gibi 10-12 tane hareketi vardı ve hiç birimiz hizmet içi eğitim almadan bunu öğrenmiştik. Bununla anlatmak istediğim şey şu, eğer kontrol temelli bir durum varsa orada idarecilik vardır. Yöneticilik yoktur. Eğer yöneticilik bir şekilde bizi sürecin içinden çıkarmıyorsa, dışarıdan bakma fırsatı vermiyorsa gerçekten yöneticilik değildir. Dışarı çıktığımızda zaten lider olmuşuzdur. Yöneticiliği de aşmışızdır. Bizim beklentimiz okulun içini bir hayat sahnesine dönüştürmek. Eğer biz okulu yaşayan bir yere dönüştürürsek ve çocukların sanki bir pazarın ortasındaymış gibi, sanki bir lunaparktaymış gibi, sanki sokakta oynuyormuş gibi, sanki arkadaşlarıyla bir kar öbeğinin üstünde kayıyormuş gibi hissettirirsek okul canlanır.”
“Çocuğun sınıfın dışında ne yaptığına odaklanalım”
Bakan Selçuk, okul denildiğinde ilk olarak derslerin akla geldiğini ancak, okulun bir hayat sahnesi olarak görülmesi gerektiğini söyledi. Ders dışındaki saatlerin hayati önem taşıdığına dikkat çeken Bakan Selçuk, “Bir ortaöğretim kademesindeki okulda seçmeli derslerle beraber yaklaşık 15 ders var. Bu durumda yapılan şey; Bir çocuk nasıl felç edilir, hobilerinden nasıl uzaklaştırılır? Bir çocuk nasıl sosyalleştirilmez? Bütün bunları düşündüğümüzde biz neye izin veriyoruz? Yüzeysel olarak daha çok ders olmasına izin veriyoruz. Bunun önüne geçmemiz lazım. Gerçekten nesilleri kaybediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu. Bakan Selçuk, "Bizim bu anlamda sınıfın içinde ne yapıldığına olan dikkatimizi azaltmamızda yarar var. Bu çocuğun sınıfın dışında ne yaptığına daha çok odaklanmak zorundayız. Öğretmenin de sınıfın dışında daha çok ne yaptığına odaklanmalıyız." diye konuştu.
İlgili Fotoğraflar
Güncel Haberler
BAKAN YUSUF TEKİN, "MUHARREM AYI LOKMA SOFRASI"NDA GENÇLERLE BULUŞTU
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, İstanbul Adile Sultan Kasrı Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulunda düzenlenen "Genç Canlarımızla [...]
05 Temmuz 2025 07:29
BAKAN TEKİN, CUMHURBAŞKANLIĞI EĞİTİM VE ÖĞRETİM POLİTİKALARI KURULU ÜYELERİ İLE BİR ARAYA GELDİ
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu üyeleriyle bir araya geldi.
04 Temmuz 2025 21:47
ÖĞRETMENLER İÇİN YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ EĞİTİM REHBERİ HAZIRLANDI
Öğretmenlerin yapay zekâ araçlarını sınıf içi uygulamalarda etkin kullanabilmesi amacıyla "Yapay Zekâ ve Eğitim: Öğretmenler [...]
05 Temmuz 2025 12:14
BİLSEM BİREYSEL DEĞERLENDİRME SONUÇLARI AÇIKLANDI
2024-2025 eğitim öğretim yılı Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) öğrenci tanılama ve yerleştirme süreci kapsamında [...]
04 Temmuz 2025 16:00